Als cliënt van Adelante komt u in contact met behandelaars en medewerkers. Er kan wel eens wat misgaan. Als dat gebeurt kan er met betrokkenen over worden gesproken om te proberen uw klacht op te lossen.
Onvrede en klachten ontstaan dikwijls door gebrek aan communicatie. Rechtstreeks vragen om opheldering, helpt veel problemen de wereld uit. Het is niet altijd eenvoudig om over problemen, geschillen of klachten te praten. Toch is het belangrijk voor uzelf en de betrokken medewerker(s) om niet te lang met dit soort problemen te blijven zitten.
Bespreek uw probleem eerst met de betrokken medewerker of medewerkers. In de meeste gevallen lost u uw klacht op door erover te praten met de persoon, die het meest met uw klacht heeft te maken. Als het op deze manier niet lukt, omdat of het probleem te ernstig is, of u durft uw behandelaar niet goed aan te spreken, of het gesprek verloopt niet naar uw tevredenheid, dan kunt u overwegen een klacht in te dienen bij de klachtenfunctionaris.